Sunday, September 28, 2008

Dalam Laut Penuh Jerung,Ikan Bilis Masih Mampu Harung

Zshummm!!! to..
17 Mac 2008

Its been so long la jugak xmengoceh dlm ni ape nama benda ni...haa...blog.

Untuk sebulan dua kebelakangan ni mcm2 aku dpt rasa...memang btul dah Tuhan jadikn hati manusia ni ada mcm2 rasa...rasa yg buat kita trus hidup x kira rasanya manis,masin,masam,pahit,melekit,perit,lemak2 ckit...ahhh mcm2 la.

kalau dulu aku sik dpt rasa yg pahit dan masam...skrg ada gk la cmpur manis2 buah ckit.klu dulu kena yg pahit trus terduduk...skrg dpt yg pahit pn aku da leh kemam2 ckit pastu telan...cam Panadol gk kot.pahit tp telan 2bijik,tido jp....lega.
aku ni cerita ape sbenarnya...??

cerita ape2 la...asalkan taip kuar ayat.

Sebulan dua kblakangan ni gk aku sering mendapat nasihat2 dan komen yg tajam berduri2 dr Big Boss.ala die boss...bole la....cbe aku jd boss lak.tp klu x jd kuli dlu,mane leh jd boss yg bagus.Lim goh Tong pn dlu kutip besi buruk sblm jd penyumbang income-tax terbanyak.

so...part yg aku dpt markah truk kt sini adalah MANAGEMENT.Ilmu perangsang energi x ckup power kot.camne nk wat sume keje sorg2? Aku la Despetch,Aku la Kerani,Aku la Buruh,Aku la driver,Aku la Supervisor,Aku la Boss...ops! Bos kecik.haaa...x lama lg la....jaga2 la ko boss.

Point plg besar skrg hala tuju aku la kn?ms dpn aku tu.wlupn aku x de cita2 tp aku dlm pjalanan mnuju ke sana.di sana ada rumah batu,kereta 2 bijik (1 wat pi pasar/utk bini pi keje),anak2 yg ikut ckp dan bini yg x byk songeh....heheheh...
tp nk ke sana kene la besemangat jitu dan jiwang...(Jiwang itu Jimat Wang).

Jitu dan padu.semangat 'NEO' bkn WAJA lg....tp tu la...jiwa lelaki cm aku ni.da lama x rasa disayangi (awek) so,momentum pn kurang.mentang2 la aku ni x ensem,x nek Civic Type-R, x pkai baju Dolce N Gabana....diorg cm nk x nk je pandg aku kn.x pe la kn....Hero mst kalah dulu...

Awek Speki,klu x ske nk kwn dgn aku,x ya la sound aku camtu.cam aku ni mintk sdekah lak kt ko...klu ritu bf ko yg 'tolong' blskn sms aku,kim salam kt dia...(x cam Hero lgsung sound2 aku camtu). Awek Senyum tu...bulat2 ko rijek aku ye.bru nk kawn ko da sound tepet aku ye...Awek Gecheng! dlu ko kata becinta tu x berpaedah la,mengarut la ape la.dan2 ritu ko ngaku ko ada bf kn?yela wlupn mak ko bkenan kt aku,tp ckp je la terang2 yg ko tu x mo kt aku dr dulu...Awek Sejuk...aku rs,aku nk fallout.jgn la membayangi aku dgn harapn yg cm nk x nk tu.hang x biasa mengemis kasih cm aku so, hang x dpt imagine apa yg aku tanggung...Awek Seremban,aku rasa aku sukakan kau.kita tengok la nanti.

aku perasan gk dlm rmai2 geng aku yg lepak bwh pkok pelam tiap mlm tu, cm aku sorg je yg lone renjer....tp its ok...Hero memg menang gk nt hahahahaha.....
Seorang kawan pernah bercerita tentang sesuatu yg diberitahu oleh seorang mamat Indon yg berkata2 seperti profesor, "Dalam hidup ini cuma ada 2 perkara iaitu CINTA dan KEMATIAN..."
sik cite perasaan je....tp tu la....kite hidup kerana perasaan...kite berperasaan setiap hari...smp aku lupa yg aku lum mkn mlm lg...TAK PERASAN! Salam.....

No comments: