Sunday, September 28, 2008

Unswerving....

Mengadu pd Tuhan...

Akhir2 ni, telah berlaku beberapa fenomena- induksi, evolusi, rehabilitasi, manifestasi, implimentasi menjadi gradasi yg mengundang implikasi dengan sedikit spekulasi yg mewujudkan histeriografi....

Bowling yg kini menjadi terapi (gara2 angau kt awek seremban) mengheret aku utk 'melawat sambil belajar' ke JJ Seremban smp 4-5x seminggu.Pergelangan tangan ni da 3minggu sakit.Harini da masuk tahap sikit parah la.nk sujud pn azab.Tp aku yakin aku masih belum serik wlupun ianya mengeluarkan bunyi separa ngeri tiap kali aku pusing2kn tmpt aku pakai jam tgn ni.Rehat dulu la kot seminggu.

Ruang pejabat aku semakin semak dengan mcm2 surat,resit,saman,chord lagu,B-Card,Kad jemputan kawen,invois...dan mcm2 objek pejal yg aku perlu kemaskan supaya aku dpt menonton ikan emasku tergedik2 berenang tanpa memikirkan betapa tuannya ini 'semak' di dada.Tersekat2 nafasku.

Alamak...da kul 3suku.aku nk pi jumpa teknisen JKR tu...mlm kang sambung.

12.31 a.m.....
aku baru blk dr 'merayap'.Pas pi JKR, aku pi Cyberjaya pi tgk tempat aku sapu sampah then trus pi Spital Putrajaya melawat Pakcik yg msh terlantar pas lori 1 tannya disungkit dek Mercedes E class smp berguling 2x.Tp syukurlah Pakcik x kritikal.Masih boleh pgl aku soh tarikkan selimut sb die ksejukan.Kawan Pakcik, Si Atan yg terlibat sama msh kt ICU.Patah kaki smp ke tulang bontot.Ape la naseb ko Atan...Pas tu aku cergas pi S.Alam.jmp kwn bek aku(Lina).da lame aku x sembang berjela dgn dia.Ceritera,gosip,protes,luahan rasa dan mcm2 topik yg melalikan aku dr rs kurang selera makan.
Dkt kul 11 baru aku blk...

Smp umah aku lepak jap menung2 memikirkan ape ksimpulan yg aku dpt utk hari ini.Nampaknya malam ini harus ditutup dgn byk2 istighfar dan syahadah.Mudah2an nyawa aku x semakin pendek disebabkan metamorfosis hari ini.
Sangatlah sesak nafas aku mlm ni.Nak kene doa lg mintak Tuhan lapangkan dada,bagi petunjuk...aku tak mau petunjuk Blue.lgpun aku x bela anjing kaler biru....
Da kul 12.45 a.m.Masih belum masuk waktu tidur fardhu jumaat.Lgpun aku msh cuba memerah otak memikirkan ape sebenarnya yg nak berlaku kat aku sekarang ni.Yang aku tau...aku terlalu sayangkannya sejak aku jatuh hati Februari yg lalu..awek Seremban itu sedang 'membunuhku' perlahan-lahan....Mati la aku camni.

Akhirnya aku tau aku perlu rehatkan otak ni.....Selamat malam,Malaya!

No comments: